Hallo Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bram Baselmans - WaarBenJij.nu Hallo Bonaire - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Bram Baselmans - WaarBenJij.nu

Hallo Bonaire

Door: brambaselmans

Blijf op de hoogte en volg Bram

14 Juli 2012 | Nederland, Amsterdam

Gister avond als afsluiting nog lekker een BBQ gehad. Helaas was iedereen na de lange dag een beetje oververmoeid, moesten er nog snel wat ziekenhuisbezoekjes gedaan worden (iets met muggen) en hebben we het stappen dus maar laten schieten.

Vanmorgen redelijk op tijd wakker geworden. Iedereen moest voor 12 uur uitchecken, alleen had ik het geluk dat ik de gehele dag nog in de kamer mocht verblijven. Dit met gevolg dat rond half 12 iedereen de koffers kwam brengen en waar kon nog even een bed in dook. Uiteindelijk ben ik toch maar gaan douche en heb ik mijn tas voor Bonaire ingepakt.

Nadat we alle tassen in de lobby hadden gedropt zijn we nog even Oranjestad in gegaan. Hier hebben we nog lekker wat gedronken en over een marktje gelopen.

Rond 4 uur was het tijd om naar het vliegveld te gaan en hier op het vliegtuig richting Bonaire te stappen. We checkte in, gingen naar de gate en belande uiteindelijk in een busje dat ons naar het vliegtuig reed, ofja vliegtuig... vliegtuigje.. Een klein propellervliegtuigje met plaats voor 33 passagiers en 3 bemanningsleden. Samen met 18 andere mensen werden we in het vliegtuigje gepropt en kon de vlucht beginnen. Koen miste al snel de schermpjes voor zijn neus met de vluchtinformatie en slapen kwam er niet van, want zoon propeller maakt een hoop lawaai. Wel kregen we allemaal lekker een pakje drinken! Na een kleine 3 kwartier (dus wat loop je te zeuren) streek het vliegtuigje neer op de luchthaven van Bonaire. Bon Bini Bonaire!!

Toen we buiten kwamen was het vrij rustig. Er waren wat taxichauffeurs en een kwam vragen waar we heen moesten. De naam Oceanfront in Kralendijk zei hem niet veel dus haalde hij er een collega bij. Deze kende het wel en pakte zijn telefoon om te bellen. Nadat hij de naam Baselmans uiteindelijk uitgesproken kreeg was het telefoontje zo voorbij en konden we instappen. Snel reed hij ons naar het appartement en liet onderweg nog wat nuttige dingen als een pinautomaat zien. Eenmaal bij het appartement aangekomen stapte hij uit, trok een brievenbus open en haalde er een enveloppe met mijn naam uit. In deze enveloppe zat een sleutel en een welkomst kaartje. De beheerders van het appartement waren er niet en zouden er zondag pas weer zijn. Kamer 7 stond voor ons klaar en ze wenste ons een fijn verblijf en een zonnige groet toe.

De chauffeur opende voor ons het hek, wees ons het appartement en ging er toen weer vandoor.

Eenmaal binnen gekomen moesten we een paar keer met onze ogen knipperen en knepen we elkaar even om te kijken of we niet droomde. Een enorm grote woonkamer rees voor ons op. Een slaapkamer met een 3 persoons bed (dat wordt knus 's nachts lachte wij al, airco, een leuke badkamer met ruime douche, wastafel en toilet, een grote keuken met 4 pits kooktoestel, koffie zet apparaat, broodrooster, magnetron, blender etc, en een trap... Toen we de trap opliepen kwamen we nog een kamer tegen. Hier stonden nog 3 bedden, een douche en gelukkig ook weer airco :D.
Dat wordt goed vertoeven met zijn 3tjes

Snel gooiden we onze tassen ergens neer, borgen de kostbare spullen op in de kluis (dit werd aangeraden, net als niks kostbaars in het zicht of in de auto laten liggen) en gingen op zoek naar een hapje eten.

Al snel belandde we bij Karels Beach Bar. Een gezellige bar op een pier waar we lekker konden eten en gezellig wat dronken. Even later keerde we moe maar voldaan terug naar ons appartement en begonnen aan een welverdiende nachtrust.