Babybeach - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Bram Baselmans - WaarBenJij.nu Babybeach - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Bram Baselmans - WaarBenJij.nu

Babybeach

Door: brambaselmans

Blijf op de hoogte en volg Bram

02 Juli 2012 | Aruba, Oranjestad

Vanochtend heerlijk uitgeslapen, na een late avond ben ik rond 10 uur de zee in gedoken en werd ik een beetje wakker. Terwijl ik het zoute water na de duik van me af stond te douche had Koen een lekker eitje voor mij gekookt. Hierna zijn we met de hele project groep naar Babybeach gereden. Een mooi strandje waar je lekker kan zwemmen en snorkelen in een koraal rif. Ik ben meteen de onderwatercamera gaan uitproberen en deze werkt fantastisch!

Nadat we uitgezwommen waren zijn we naar De Zeerover gereden. Dit is een visrestaurant waar vooral veel locals komen. Toevallig was de eigenaar jarig en was het er een groot feest. Een bandje verzorgde de Arubaanse muziek en de dansvloer stond vol met jong en (vooral) oud. Snel werd er voor ons een plaatsje gemaakt en konden we gaan zitten.
Wanneer je wat te drinken wilde moest je dit zelf gaan halen aan een soort van loketje. De prijzen bleken hier nog niet de helft te zijn van de op de toerist gerichte restaurants (een mooie bijkomstigheid en goede reden nog eens terug te gaan de komende weken). Ook het eten moest aan een soort loket besteld worden, hier kreeg je dan een nummertje en dit nummer kwamen ze bij je tafel halen waarna ze het eten weer kwamen brengen.. Wij hadden gekozen voor de vis van de dag, garnalen, gebakken banaan en wat friet. Terwijl wij zaten te wachten op het eten kwam er een boot aanleggen en werden er een stuk of 15 barracuda's uitgeladen en ter plekken gefileerd. Hoe vers wil je je vis hebben!!
Niet veel later kwamen er verschillende grote schalen aan met stukken gebakken barracuda, garnalen, de gebakken banaan en wat friet. Het smaakte allemaal heerlijk en het was meer dan genoeg.

Toen de buiken vol zaten en we genoeg genoten hadden van het feest zijn we weer in de auto gestapt en terug naar het hotel gereden. Iedereen ging snel naar bed zodat we morgen fris van start kunnen met het project...

• 02 Juli 2012 - 08:24

Nicole:

Super gaaf om de wereld ook is vanuit het water te kunnen zien! En dat zie je alleen nog maar met snorkelen? Ben benieuwd als je van de week bent wezen duiken wat voor prachtige plaatjes dat worden!! En laat Koen maar goed voor je zorgen, zo hoort het;)
    Succes vandaag met het project schat en ik bel je straks xxxx