Werkdag 1 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Bram Baselmans - WaarBenJij.nu Werkdag 1 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Bram Baselmans - WaarBenJij.nu

Werkdag 1

Door: brambaselmans

Blijf op de hoogte en volg Bram

03 Juli 2012 | Aruba, Oranjestad

Vandaag 1e werkdag gehad op het mooie Aruba. De ochtend begon wat minder met enkele regendruppels waardoor we de ochtend-duik in de zee hebben laten schieten.

Vanochtend om 7 uur kwam de auto voorgereden en vertrokken we richting het project. Nadat we de muggen weg gejaagd hadden kon iedereen snel van start. De schilders begonnen met het schoonmaken en bijwerken van de gehele buitenzijde, de houtmannen begonnen met de porch en de uitvoerders (Koen en ik) begonnen met het voorbereiden voor het tegelzetten. Dit verliep met hier en daar wat tegenslag (onbekend materiaal, materieel en scheve muren) maar uiteindelijk kregen we alles toch voor elkaar. De muur was schoon en bijgewerkt waar nodig, de primer zat erop en de tegels waren afgetekend. Dit alles natuurlijk met de hulp van de scholieren van het EPI, een Arubaanse MBO.
We bleken zelfs nog tijd over te hebben en zijn toen snel begonnen met het klaar zetten van de stenen voor de muur die volgende week gemetseld gaat worden.

Nadat we alle spullen opgeruimd hadden vertrokken we weer naar het hotel waar we ons konden opfrissen en waar we de vis die we gisteren overhadden weer lekker gebakken op een boterham op aten. Hierna zijn we naar de stad gereden en heb ik een hoedje gekocht en hebben we een ijsje gegeten.

Na dit ijsje wilde er een aantal graag terug naar het hotel en omdat we toch 2 keer moesten rijden zijn ik en een paar andere nog even naar de Zombie Room gegaan. Een soort van Rockcafé met schitterende oldtimers en een lekker muziekje.

Even later werden we hier weer opgehaald en zijn we snel naar het hotel terug gereden waar ik nu ga genieten van een wel verdiende nachtrust. Morgen weer vroeg op en hard aan het werk.

• 04 Juli 2012 - 08:00

Maria Van Selst:

Hallo Bram,
    Leuk om je bevindingen daar op dat verre Aruba te mogen lezen. Ik kijk al weer uit naar je volgende verslag.
    Uiteraard wens ik je nog heel veel plezier ... én veel voldoening van je werk daar. Super!
    Groetjes,
    tante Maria