weekend! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Bram Baselmans - WaarBenJij.nu weekend! - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Bram Baselmans - WaarBenJij.nu

weekend!

Door: brambaselmans

Blijf op de hoogte en volg Bram

07 Juli 2012 | Aruba, Oranjestad

Na een week hard werken gingen we ons wel verdiende weekend in.

Zaterdag:
Zaterdag moesten we zorgen dat we om half tien klaar stonden, en dan zouden we met een bus van Palm Tours worden opgehaald en een tour over het eiland krijgen. De eerste stop was bij butterfly farm. Een soort van vlindertuin waar we wat uitleg over vlinders kregen en we hier foto's van konden maken. Daarna hadden we nog een paar stoppen, maar de meeste hiervan waren we al geweest.

's middags gingen we met zijn allen kopje onder. Iedereen ging voor een introductie duik en het mooie water van Aruba. Het was een leuke duik, alleen had ik gehoopt wat meer te zien. Maar dit gaat als het goed is donderdag met de bootduik gebeuren. Na het duiken hadden we nog een bbq feestje van Thijs en Hans. Die zijn deze week jarig. Ook dit was gezellig.

Zondag:
Vandaag hadden we de kans lekker uit te slapen. Ik was toch redelijk op tijd wakker en besloot toen de was te gaan doen. In de middag gingen we met zijn allen naar Natural Pool. Een poel tussen de rotsen aan de noordkust. Aan de noordkust wordt het afgeraden om te zwemmen omdat er gevaarlijke stromingen zijn en de zee hier gewoonweg te ruig is. In deze pool kan je wel zwemmen omdat deze door rotsen afgeschermd wordt. We hadden de snorkels mee en gingen in de auto op weg naar deze pool. Toen we uit de auto stapte moesten we eerst nog een klein uur lopen. De pool is niet met de auto te bereiken en tijdens deze wandeltocht kwamen we weer ontzettend mooie stukjes natuur van Aruba tegen.
Eenmaal bij de pool sprongen we snel het water is. Onder water zaten verschillende vissen. Het was net of je een zoutwateraquarium in sprong. De mooiste was een papegaaivis van ongeveer een halve meter groot. Die zwom hier rustig op zijn gemak rond en liet zich goed bekijken. Na het zwemmen nog even lekker op de rotsen geklommen en even in het zonnetje zitten bijkomen.

Toen we later weer op weg naar huis waren werden we gebeld dat er voor ons een bbq klaar stond. Deze kregen we gesponsord voor het werk wat we hier doen. Dit was ideaal want nu hoefde we zelf niet te koken.

Al met al was de zondag een heerlijke dag, een dag waarop we weer veel van Aruba gezien hebben.