Werkdag 2 en 3 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Bram Baselmans - WaarBenJij.nu Werkdag 2 en 3 - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Bram Baselmans - WaarBenJij.nu

Werkdag 2 en 3

Door: brambaselmans

Blijf op de hoogte en volg Bram

05 Juli 2012 | Aruba, Oranjestad

Vandaag de 3e werkdag gehad. Alles begint al goed te vlotten. De eerste lagen verf zitten al op de wanden, de overstekken en de lijsten. De constructie van de porch staat al overeind en het tegelwerk zit zo goed als tegen de wand. Het eerste deel is zelfs al gevoegd.

Gisteren en vandaag heb ik samen met Koen (buurman en buurman)de wanden weer lekker betegeld. Felix (een student van het EPI in Aruba is begonnen om de voegen in te wassen. Het was behoorlijk warm en de muren waren verre van vlak.. Dit zorgde voor de nodige probleempjes, maar die zijn er om opgelost te worden. Dit was dan ook zo gedaan.

We liggen met alle werkzaamheden lekker op schema en wij verwachten dan ook het tegelwerk morgen (1 dag eerder dan gepland) af te hebben. We hebben onze sombrero's al voor de dag gehaald zodat we na het tegelen buiten in de heerlijke Arubaanse zon kunnen gaan metselen. We maken een omheining van stenen zonder voeg. Het is dus belangrijk dat we aan de eerste laag veel aandacht besteden zodat deze goed ligt. Hierna is het een kwestie van stapelen. Wij hopen ook beide dat het inderdaad zo makkelijk gaat zoals het klinkt.

Buiten het werk om hebben we niet heel veel tijd om het eiland te bekijken. Het is thuis komen, afkoelen in de zee en dan ergens eten. Hierna is bij de meeste de puf op om nog iets te doen en is het zo langzaamaan bedtijd. Komend weekend zullen we met een bus het eiland rond gaan en met zijn allen een introduik gaan maken in de oceaan.

Ik ga nu ook snel mijn ogen dicht doen zodat er morgen weer hard gewerkt kan worden! Welterusten, of goede morgen daar in Nederland.

• 05 Juli 2012 - 18:38

Rob:

Hoi Bram, Goed bezig daar zie ik! Leuk om te verslagen te lezen. Grt Rob

• 06 Juli 2012 - 12:36

Tom En Ans:

Leuk om je verslagen te lezen. Je bent hard aan het werk zo te zien. Zorg wel dat je ook nog iets van het eiland ziet.

Groet Tom en Ans

• 07 Juli 2012 - 19:30

Els:

Niet te hard werken he.. maar je zal vast wel voor de nodige ontspanning zorgen. Geniet er lekker van! X

• 08 Juli 2012 - 22:23

Wim En Maria Baselma:

Hoi Allemaal ,Bram in het bijzonder Mooi dat jullie dit werk doen ,het ziet eral goed uit ,veel succes verder ,hopelijk kunnen jullie ook nog wat genieten en is het niet te warm.
    Groetjes